Česká advokátní komora byla dne 5.2.2016 pověřena Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR mimosoudním řešením spotřebitelských sporů pro oblast sporů mezi advokátem a spotřebitelem ze smluv o poskytování právních služeb (na základě zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů). Internetová stránka tohoto pověřeného subjektu je
www.cak.cz.
Klient – spotřebitel je v případě vzniklého sporu oprávněn na základě zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele podat návrh České advokátní komoře k jeho smírnému vyřešení, a to nejpozději do 1 roku ode dne, kdy uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u advokátní kanceláře poprvé. Návrh lze podat v českém jazyce prostřednictvím přiloženého formuláře odeslaný České advokátní komoře do datové schránky, poštou, nebo e-mailem se zaručeným podpisem. K návrhu musí být přiloženo prohlášení, že ve věci nerozhodl soud, nebyl vydán rozhodčí nález, nebyla uzavřena dohoda stran v rámci mimosoudního řešení spotřebitelského sporu a ani nebylo zahájeno řízení před soudem.
V případě sporu mezi spotřebitelem a advokátní kanceláří, který se nepodařilo mezi stranami urovnat přímo, poskytne advokátní kancelář spotřebiteli informace týkající se mimosoudního řešení spotřebitelských sporů dle tohoto článku v listinné podobě nebo na jiném trvalém nosiči dat.